søndag 30. januar 2022

Red Rum

 
God Morgen!
 
Nå denne var utrolig moro å lage!
Dette hestehodet i gips har jeg fått av min pappa som igjen har 
fått det av en annen i familien..litt usikker på hvem.
 
Det var opprinnelig i hvitt, men til mitt prosjekt måtte det males om i svart gesso
for å få den effekten jeg ville ha.
Jeg har lenge hatt lyst til å hylle en av mange berømte hester, nemlig RedRum.
 
Jeg monterte hestehodet på et åttekantet fat så jeg hadde et større område
å jobbe på med tanke på dekor.
Av blomster brukte jeg en blanding av kunstige roser og mulberry blomster.
Brukte en god del mdf fra The Trinket Parlour som var malt svart, 
samt resin og metall.
Av metallisk voks brukte jeg Inka Gold Bronze og Finnabair Fire Red.
 
Borret hull øverst i fatet så det kan henge trygt på veggen, 
da det ble temmelig tungt til slutt.
 
❤❤❤
 
 Good morning! 
 
 Now this was amazing fun to make!  
This horse head in plaster I got from my dad who again got it from someone 
else in the family..a little unsure of who. 
  
t was originally in white, but for my project it had to be repainted in black gesso  
to get the effect I wanted.  
I have long wanted to pay tribute to one of many famous horses, namely RedRum. 
 I mounted the horse's head on an octagonal woodplate so I had a larger area to work 
on in terms of decor. 
 Of the flowers, I used a mixture of silk roses and mulberry flowers. 
 Used a good deal of mdf from The Trinket Parlor which was painted black,  
as well as resin and metal.  
Of metallic wax, I used Inka Gold Bronze and Finnabair Fire Red.  
 
Drilled holes in the top of the woodplate so it can hang securely on the wall,  
as it got pretty heavy in the end.
 
 
 

 
 









 
 
 
 
Takk for at du tittet innom & legg gjerne igjen en kommentar hvis det er noe 
spesielt du vil se meg gjøre! 
🔗 
Thank you for looking & please let me know if there is anything you would like me to show!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar